maanantai 7. joulukuuta 2009

Friends & enemies

Minä ja vatsa olemme viime viikkojen aikana tutustuneet toisiimme ja opetelleet tuntemaan toisiamme. Vatsa on kertonut minulle mistä pitää ja mistä ei pidä. Yhteiselomme vaatii kuitenkin vielä hiomista. Minä pidän suklaasta, mutta vatsa ei. Minä pidän viinin lipittämistä, mutta vatsa ei. Vatsani olisi loppujen lopuksi tyytyväisin saadessaan vain terveellisiä ruokia… Mutta minä en. Mieli tahtoo yhtä, vatsa toista. Seuraavia asioita vatsani on kertonut minulle.

Vatsani pitää:
- raikkaista jutuista
- yrttiteestä
- avokadosta
- pähkinöistä
- kananmunista
- hedelmistä
- tomaateista

Vatsani ei pidä:
- kahvista
- suklaasta
- sokerista
- alkoholista
- hiivasta

Mielenkiintoista on, että nuo jutut, joista vatsani ei pidä, ovat sellaisia, joista ei pidä myöskään pääni. Kahvi, suklaa, sokeri ja alkoholi pistävät kaikki pääni enemmän tai vähemmän sekaisin – olotila, josta en liiemmin pidä. Silti mieleni himoaa näitä asioita eikä pysty pysyttelemään esim. kahvista erossa. Kylläpä sitä voi ihminen itsessään sisältää paljon ristiriitoja.

Ehkä vielä joskus vatsani, mieleni ja kieleni pääsevät sopuun makuasioista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...