sunnuntai 10. lokakuuta 2010

Sadan punnerruksen treeni, viikko 2

Nyt olen kaksi viikkoa treenannut sataan punnerrukseen tähtäävällä ohjelmalla. Treeniä tehdään kolmesti viikossa, eli nyt on takana kuusi punnerruskertaa. Viime kerralla punnerruksia meni taukojen kanssa yhteensä 81 (16, 17, 14, 14 ja 20). Aika hyvin! Nyt sitten pitäisi testata kuinka monta punnerrusta menee peräjälkeen, jotta saan määritettyä tasoni kolmannelle viikolle. Vaikka punnerruksista tulee pidettyä välipäiviä, niin rintalihakset tuntuvat kyllä todella väsyneiltä. (Mutta pakko sanoa, että on kyllä aika siistiä, että ylipäänsä tietää nykyään omistavansa rintalihakset!). Törmäsin eilen kahvakuulaforumilla videolinkkiin, jossa oli esitetty toisenlainen punnerrushaaste - tällä kertaa ei treenata määrää, vaan eri tyylejä. Tätä täytyy testata sitten, kun saan tämän haasteen loppuun.

EDIT 20.3.2011:
Näin jälkikäteen voin todeta, että punnerrustreenit lopahtivat sitten muutaman viikon jälkeen. Kaikki treenit piti organisoida noiden punnerrusten ympärillä, ja tulin sitten siihen tulokseen, että mieluummin treenaan monipuolisesti kuin keskityn punnertamiseen. Olen kuitenkin muuttunut punnertamaan kykenemättömästä henkilöstä sellaiseksi, joka tekee vähintään yhden punnerrussarjan viikossa. Ja se on siistiä!

1 kommentti:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...