tiistai 26. heinäkuuta 2011

Pyöräily on pop

Kun kevään opiskelut oli saatu purkkiin, päätin että alan pyöräilemään töihin. Aiemmin olen käyttänyt tunnin työmatkat kirjojen lukemiseen. Ja tänään on nyt sitten kolmas pyöräilyviikkoni!

Ekalla viikolla pyöräilin 81 kilometriä, toisella 108 kilometriä ja tällä viikolla tulee toivottavasti pyöräiltyä joka päivä, jolloin saldoksi tulee 135 kilometriä.

Eilen kun pyyhälsin pyörällä kotiin, tunsin olevani onnellinen. Olin iloinen terveydestä, vapaudesta ja luonnon kauneudesta. Kiitollinen siitä, että olen sellaisessa kunnossa, että jaksan pyöräillä tunnin (olin lapsena epäliikunnallinen, enkä siksi pidä hyvää kuntoa mitenkään itsestäänselvyytenä). Työmatkalla pyöräilen pitkin merenrantaa ja metsän läpi. Näen hevosia laitumella ja hienoja kaupunkilaiskissoja, jotka eivät ole pyöräilijöistä moksiskaan. Aika usein näen vanhan miehen, joka istuu parvekkeellaan pyörätuolissa. Ja tajuan, kuinka onnellinen olen.

En ole ainoa pyöräilyyn hurahtanut. Tour de France loppui juuri, ja Australia antoi kansalaisilleen vapaapäivän pyöräkisan voiton kunniaksi. Matti Rämö seikkailee pyörällään Islannissa ja Yle on raportoinut myös muiden tuttujen tai tuntemattomien pyörävaelluksista. Onko pyöräily uusi tapa tehdä henkisiä pyhiinvaelluksia? Matkata jonnekin kauas, jotta omiin ajatuksiin saisi etäisyyttä? Kieltämättä tekisi mieli lähteä matkalle.

1 kommentti:

  1. ei ihan samasta aiheesta, mutta melko läheltä liippaa, joten ajattelin vinkata.. :)
    http://www.mondo.fi/blogi/mari-pasula/bussi-pyora-paras-tapa-matkustaa

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...