keskiviikko 12. lokakuuta 2011

Tried and tested: kurpitsakakku

Mä rakastan butternut squash -kurpitsoita ja ne on vakiokamaa meidän keittiössä.

Mä olen lukenut paljon pumpkin piesta ja pumpkin breadista ja vaikken ole koskaan sellaista maistanut, halusin testata.

En mä nyt oikein tiedä pitäisikö sen olla tällaista. Ihan hyvän makuista, mutta... Hmmm... Laitan sen tähän itselleni ylös, että voin myöhemmin varioida.

Lähtökohtana oli Comfy Bellyn pumpkin bread -resepti. Korvasin mantelijauhot kookosjauholla ja makeutusaineena käytin hunajan sijaan banaania. Koska nestettä oli vähemmän, tuli kakkuun myös vähemmän jauhoa. Eli minun käyttämäni resepti oli:

- n. 500 g painoinen butternut squash, joka on kypsennetty ja soseutettu
- 2 kananmunaa
- 2 rkl kookosöljyä
- 1 kypsä banaani
- 0,5 tl suolaa
- 0,5 tl kanelia
- 0-5 tl muskottia
- 0,5 tl neilikkaa
- vajaa tl leivinjauhetta
- 2,5 dl kookosjauhoa
- reilu dl saksanpähkinöitä

Kuorin ja kuutioin kurpitsan ja höyrytin sen kypsäksi. Sen jälkeen laitoin blenderiin. 500 gramman kurpitsasta tuli noin 3 dl sosetta -> tästä käytin vain 2,5 desilitraa. Kurpitsasoseeseen lisäsin muussatun banaanin, kookosöljyn ja kananmunat. Sen jälkeen leivinjauheen ja mausteet. Lopuksi jauhot ja mausteet. Sekoitin hyvin ja painelin leipävuokaan. Paistoin 175 asteessa noin 50 minuuttia.

Kokeilkaa ihmeessä joko minun tai Comfy Bellyn reseptillä ja kertokaa miten kävi. Minä jatkan omia kokeilujani täällä :).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...