lauantai 4. helmikuuta 2012

Viikonloppuruokaa: paras paleoaamupala

Huh, huh. Tämä oli hyvää, maukasta, täyttävää ja terveellistä.



Tämä on tällaisia ruokia, joista voi ottaa idean ja muokata sitten omiin tarpeisiinsa sopivaksi. Meillä sattui jääkaapissa olemaan punakaalia ja siksi wrap tuli kiedottua punakaaliin. Puoliso paistoi itselleen aamupalaksi possua, joten nappasin sitä omaan wrappiini. Joukkoon voisi helposti heittää edellisestä päivästä ylijääneet proteiinit. Jos ei syö punaista lihaa, voi wrappiinsä laittaa vaikka katkarapuja tai tuplasti kananmunaa. Jos on vegaani, voi käyttää tofua. Pointtina on aloittaa päivä värikkäällä ja ravitsevalla aamupalalla, jossa valkosipuli, inkivääri, chili ja korianteri vievät aasialaiseen makumaailmaan. Jos ei normaalioloissa syö leipää, nauttii tässä ruoassa varmasti siitä, että aamupalaansa saa oikeasti rouskutella.

Aasialainen aamupalawrap

sipulia
valkosipulia
inkivääriä
chiliä
porkkanaa
paprikaa
kevätsipulia
kaksi kananmunaa
(paistettua porsaan- tai naudanlihaa)
soijakastiketta
seesaminsiemeneniä

1. Laita kaksi kananmunaa pannulle paistumaan. Leikkaa porkkana tikuiksi ja paloittele paprika.
2. Kun kananmunien valkuainen on kypsynyt, siirrä kananmunat pois pannulta. Laita pannulle vähän voita tai kookosöljyä. Lisää pannulle sipuli.
3. Parin minuutin päästä lisää pannulle porkkana, paprika, raastettua inkivääriä, pilkottua chiliä ja valkosipulia.
4. Kun kasvikset ovat saaneet sopivan koostumuksen, lisää kananmuna viipaleina, sekä porsaan- tai naudanliha sopivina suikaleina. Mausta soijakastikkeella.
5. Lisää vielä lopuksi pilkottua kevätsipulia, seesaminsiemeniä ja korianteria.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...